måndag 14 januari 2013

Tystnaden.

Vad gör jag nu?
Dräneringen blir klar några dagar efter mitt samtal med säljarna.
Dräneringsgrabbarna tackar för sig och säger att säljarna ska ordna med stuprör och röja undan skräpet som blivit över. Detta blev jag måttligt road över och förstod att de aldrig ens hade en tanke på att komma i närheten av mitt hus igen.
Vårt trädäck skulle alltså inte heller bli återställt, vilket bröt mot vår överenskommelse.
Jag började fundera på att försöka få tag i säljarna en sista gång och faktiskt ge de en chans till att ge mig materialet.

Det gick några dagar och jag börjar skriva ett mail till mäklaren.
Jag skriver hur missnöjd jag är med henne och hur hon har skött hela affären.
Att jag tänker anmäla henne till fastighetsmäklarinspektionen. (eller vad de nu heter)
Tror även jag skrev att jag skulle gå ut i tidningar och försöka smutskasta deras företag.
Jag var helt enkelt förbannad och hon skulle få höra det.
Några timmar senare när jag är på arbetet så ringer det i mobilen, jag känner inte igen numret och svarar som jag brukar.
Det är en man som presenterar sig som "VD" för mäklarfirman vi hade använt.
Han beklagar sig djupt om vad som har hänt och försöker smöra för mig. Jag lyssnar inte på honom eftersom det enda han bryr sig om är sitt företag och skiter fullkomligt i att han blåst mig på en väldig massa pengar.
Han frågar: "Hur kan vi hjälpa eller underlätta för dig så att du känner att du har stöd från oss?"
Mitt svar blev något i stil med: "Sluta göra affärer med säljarna samt ordna så att de ger mig material så jag kan bygga upp trädäcket själv, så lovar jag att aldrig kontakta dom igen."
Denna mäklarfirman hade gjort många affärer innan med denna byggfirma och det är säkerligen inte bara jag som har haft klagomål på dom, såvitt jag vet så gör de fortfarande affärer med dom.

Han undrar givetvis vad som har hänt och jag måste förklara ännu en gång. Han säger att han ska göra sitt bästa med att ordna upp allting.
Det går ytterliggare några dagar och tillslut får jag ett samtal av honom igen.
VDn: "Nu har jag pratat med säljarna och de tänker inte ge dig något material för trädäcket. Vad vi däremot kan göra är att samlas och prata om hur vi ska lösa detta. Går det bra imorgon kl 18?"
Jag blir helt ställd, för inte kan de tro att jag ensam ska komma på ett möte där det sitter 1 mäklare som inte har en aning om någonting, 1 VD som har panik över att någon kan komma att smutskasta hans företag samt 2 säljare som jag antagligen hade hoppat på om jag hade sett dom.

Mitt svar till VDn blir: "Jag ska samtala med min advokat innan jag går på något möte." Sedan la jag på luren.
Det blev inget möte och jag har inte hört ett pip från varken mäklaren, VDn eller säljaren efter detta samtal.
I detta läget hade jag ingen kontakt med någon jurist/advokat men jag var säker på att de försökte lura in mig i någonting jag skulle få svårt att komma ur.
Nu i efterhand så är jag väldigt nöjd med det beslutet.

I samband med att avloppsarbetet började i början på september så fick jag ett tips att ringa en barndomsväns far då han hade väldigt bra kontakter.
Det var dags att skaffa en advokat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar